Jupiler zet elektronische muziekgenres in de kijker op Tomorrowland

Meest populaire biermerk in België kondigt samenwerking & campagne met Tomorrowland aan

Donderdag 28 april 2016 — ’s Werelds populairste festival Tomorrowland en het favoriete bier van de Belgen brengen je alvast in de festivalsfeer met de lancering van zes limitededition aluminium Jupiler flesjes. Elk flesje, dat ook handig hersluitbaar is, staat voor een ander genre op het festival. Deze actie is de eerste visualisering van de samenwerking tussen het festival en Jupiler in België.

Eén flesje voor elk muziekgenre

Met de festivalzomer in zicht brengt Jupiler haar fans alvast in de party mood. Om de nieuwe samenwerking met Tomorrowland in stijl in te zetten, lanceert het biermerk een exclusieve set van aluminium Tomorrowland-flesjes. Rond elk exemplaar hangt een Tomorrowland-vibe: zes verschillende genres resulteerden in zes verschillende innovatieve designs. Elk flesje belichaamt een muziekstijl binnen de elektronische scene met als doel festivalgangers andere invloeden te laten ontdekken, alsook de podia waaraan ze gelinkt zijn. Liefhebbers van deephouse, hardstyle, house, minimal, techno en trance kunnen alvast hun moves bovenhalen.

Melody of the bottle

Bij elk genre hoort ook een website (Jupiler.be/Tomorrowland). Daar kan de die hard muziekliefhebber via een wiki pagina van alles te weten komen over de muziekstijl, vindt hij interviews terug met zijn heroïsche DJ helden die speciaal voor de gelegenheid een set van 15 minuten hebben gemaakt die via diezelfde site te downloaden of te streamen is. Ook kunnen bezoekers op de site checken waar en wanneer hun DJ op Tomorrowland speelt. Het zorgt ervoor dat de People of Tomorrow hun festival kunnen voorbereiden van thuis uit en hun belevingen kunnen delen met hun vrienden via sociale media.

Wereldwijd partnerschap

De samenwerking tussen Jupiler en Tomorrowland België maakt onderdeel uit van een wereldwijd partnerschap dat opgebouwd is rond de gedeelde ambitie van AB InBev en Tomorrowland om mensen wereldwijd samen te brengen. Door een exclusief partnerschap akkoord voor 3 jaar, zullen 7 AB InBev merken, waaronder Skol Beats voor Tomorrowland Brazilië en Budweiser en Beck’s in Europa, het leidende festival voor elektronische muziek activeren in meer dan 15 landen.

Muziek is één van de grootste passies van de Jupiler fans en daarom is het merk al jaren aanwezig in de Belgische festivalscène. Bier is dan ook het eerste sociale netwerk en dankzij ons Tomorrowland partnerschap kunnen we elkaar zelfs ontmoeten in een fantastische droomwereld vol zomerse beats. We zijn ervan overtuigd dat dit een succes wordt. Dat de zomer maar snel begint, we kunnen niet wachten.

— Jean-Jacques Velkeniers, Business Unit President West Europe.

De exclusieve flesjes zijn verkrijgbaar in de meeste supermarkten en zullen ook beschikbaar zijn op de Global Journey vluchten vanuit het buitenland naar België.