Jupiler wint 3 marketing awards en scoort met campagne rond verantwoord drinken

​ Jupiler 0.0% wint ​ onder meer met Pro League campagne ”0% alcohol, 100% supporter”

Brussel – Jupiler viel gisterenavond maar liefst drie keer in de prijzen op de prijsuitreiking van de Best Of Activation (BOA) en de Best of Content (BOCA) Awards. Twee keer met een impactvolle Jupiler 0.0% campagne rond verantwoord drinken en één keer met de social media campagne “Love Every Drop” van de traditionele Jupiler op Tomorrowland. Met de prijzen tonen brouwerij AB InBev en biermerk Jupiler nog maar eens hoe ze de Belgische bierliefhebber op een succesvolle en creatieve  manier weten te bekoren. De uitreiking wordt jaarlijks georganiseerd door ACC Belgium, de Belgische associatie voor communicatiebedrijven en vond plaats op donderdagavond 26 april in La Tricoterie in Brussel.

De jury van de Best Of Activation (BOA) en de Best of Content (BOCA) awards 2018, bestaande uit communicatiespecialisten uitverschillende domeinen, vergelijkt  en rangschikt de campagnes in verschillende categorieën. Jupiler 0.0% wint zilver met “Het kan met Jupiler 0.0%” in de categorie “Best of influencer marketing” en kaapt samen met agentschappen TCC en Vizeum een bronzen medaille weg met “0% alcohol, 100% supporter” in de categorie “Geïntegreerde campagnes”. De Tomorrowland campagne “Love every drop” van Jupiler i.s.m. agentschap TCC ging dan weer aan de haal met de zilveren medaille in de categorie “Best use of social media”. Beide social media campagnes kwamen tot stand in samenwerking met agentschappen Isobar en Vizeum.

Winnende supporterscampagne rond verantwoord drinken werd gelanceerd door Carlos Brito 

De campagne “0% alcohol, 100% supporter” kadert binnen de ambitieuze Global Smart Drinking Goals van AB InBev. ’s Werelds grootste brouwer streeft er naar om tegen 2025 minstens een vijfde (20%) van zijn totale biervolume uit laag- of niet-alcoholisch te doen bestaan. Om die ambitie kracht bij te zetten, lanceerde AB InBev CEO Carlos Brito in september 2017 zelf de Jupiler 0.0% supporterscampagne “0% alcohol, 100% supporter” in België, samen met Pierre François, CEO Pro League. Dit is meteen ook een campagne om de maatschappelijke aanvaarding van alcoholvrij bier bij de Belgische bierconsument te promoten. “Het unieke aan deze campagne is het feit dat het gemaakt is voor supporters, door supporters. Bij de creatie van onze video werden de supporters van de clubs nauw betrokken,” zegt Dimitri Van Loock, Jupiler Marketing Manager. 

Smart drinking:"0% alcohol, 100% supporter" en “Het kan met Jupiler 0.0%”

De Jupiler 0.0% supporterscampagne scoorde in de categorie “geïntegreerde campagne”. Naast de introductie van Jupiler 0.0% in alle voetbalstadia, speelde die campagne ook op sociale media- en sportkanalen van Jupiler 0.0%, en was er gepersonaliseerde communicatie per voetbalploeg. Zo had elke club zijn eigen video waarin echte supporters te zien waren en werden de slogans op de banners in elk stadium aangepast. De campagne “Het kan met Jupiler 0.0%” gooide dan weer hoge ogen op sociale media en won daardoor brons in de categorie “Best influencer campagne”. Onder meer Philippe Gilbert , Bouba Kalala, Jimmy Labeeu and Pablo Andres droegen de boodschap rond verantwoorde alcohol consumptie uit op sociale media. 

Met de verschillende campagnes bereikt Jupiler 0.0% een divers publiek via verschillende communicatieplatforms. Bedoeling is dat de verschillende campagnes het bewustzijn rond verantwoord drinken ook vergroten. Verantwoorde consumptie begint immers bij het sensibiliseren en het aanbieden van keuze voor de consument.

Jupiler 0.0%, een succesverhaal sinds 2016

Jupiler 0.0%, dat vorig jaar werd beloond met de World Beer Award en begin dit jaar verkozen werd tot Product Van Het Jaar, heeft sinds de lancering eind 2016 een vliegende start gemaakt. Alcoholvrij bier was vorig jaar dan ook de snelst groeiende categorie binnen alle segmenten van de consumptiegoederen, wat voor een groot stuk te danken is aan Jupiler 0.0%. Dankzij een unieke de-alcoholisatietechniek die werd ontwikkeld in het Global Innovation & Technology Center (GITEC) in Leuven, kan de smaak en het karakter van bier worden behouden, maar dan zonder alcohol.

Meer informatie over de lancering van de supporters campagne "0% alcohol, 100% supporter": https://jupiler.ab-inbev.be/00-alcohol-100-supporter​ - bekijk de campagnevideo hier: https://youtu.be/QZpWLx_f0bE

Laure Stuyck

Woordvoerder , AB InBev

Over Jupiler

Contact

jupiler.be