Jupiler Pro League kleurt helemaal 0,0%

Jupiler onderstreept het verantwoordelijk drinken als pionier in alcoholvrije sportsponsoring

Vrijdag 9 juni 2017 — Bekendste Belgische sportsponsorcontract gaat alcoholvrij: Een duidelijk statement.

 

 

0-0... Zo begint elke voetbalwedstrijd. In de 90 minuten daarna, is zowat alles mogelijk. Net dat  maakt de belangrijkste bijzaak ter wereld zo geweldig! Ook voor de fans moet alles mogelijk zijn, vindt Jupiler: Een biertje bij de sport, met of zonder alcohol. En dus krijgt de visuele communicatie van de hoofdsponsor een opmerkelijke update: Jupiler speelt het komende seizoen in een volledig nieuwe outfit. Helemaal 0,0%!

PIERRE FRANCOIS, CEO Pro League:  “Al meer dan 25 jaar zijn Jupiler en het Belgische profvoetbal met elkaar verbonden en we zijn ons samen bewust van de impact die het voetbal heeft op de samenleving. Bier gaat hand in hand met een positieve voetbalbeleving, net zoals verantwoordelijkheid. De Pro League wil met volle overtuiging sociaal verantwoorde en gezonde consumptie promoten.

Natuurlijk blijft de klassieke Jupiler overal beschikbaar in en rond de stadions. Maar een frisse Jupiler 0,0% is de perfecte aanvulling van het aanbod!

ARNAUD HANSET, Marketing directeur Jupiler: “De visibiliteit van Jupiler 0,0% die voortaan heel prominent zal zijn in het Belgische topvoetbal, is een duidelijk statement. De lancering van onze nieuwe variant was al een succes. Nu willen we met deze campagne nog meer mensen aanzetten om altijd het juiste pintje op het juiste moment te drinken.”

Goals zijn er niet alleen tijdens de wedstrijd. Jupiler-brouwer AB InBev mikt ook op een doel:

Tegen het einde van 2025 zullen we onze portefeuille uitbreiden zodat minstens 20% van ons globaal volume niet- of laag-alcoholhoudende bieren bevat om het onverantwoord gebruik van alcohol te beperken. Consumenten ertoe aanzetten om verantwoord te consumeren, begint immers met het verzekeren dat de consumenten toegang hebben tot zowel niet- als laag-alcoholhoudende keuzes en gezondheidsinformatie over de producten die ze aan het consumeren zijn.

En zoals elke echte voetbalfan weet, smaakt een goeie 0-0 ook als een overwinning.