Jupiler, officiële sponsor van de Rode Duivels, geeft uitleg bij geplande EK-campagne

Het EK voetbal wordt uitgesteld naar juni 2021. Als trotse sponsor van de Rode Duivels vinden we dat jammer, maar heel begrijpelijk. Volksgezondheid heeft nu alle prioriteit en wanneer iedereen opnieuw veilig kan samenkomen, zullen we weer klaarstaan voor onze Rode Duivels.

Zoals voor elk voetbalkampioenschap, had Jupiler ook voor het EK 2020 een campagne voorzien om de Rode Duivels naar de overwinning te loodsen. En omdat er van deze campagne al blikjes in de supermarkt liggen, geven we graag een woordje uitleg.

De insteek van de campagne was ‘We’re All Red Inside’: Want wanneer onze nationale ploeg speelt op een EK, merk je bij iedereen enthousiasme en passie. Wie je bent, maakt niet uit. Wat uitmaakt, is dat je dezelfde rode kleur deelt, vanbuiten én vanbinnen. We gingen een limited edition lanceren van blikjes met daarop onze Rode Duivels afgebeeld. Én met daarbij in sommige pakken zelfs speciale gouden blikjes verstopt die verwijzen naar de gouden generatie Rode Duivels. 

Josse Peremans, marketing manager Jupiler licht toe: “Tijdens het EK 2020 zouden alle Belgen opnieuw rood kleuren, vanbuiten én vanbinnen. Daarom zou Jupiler tijdens het EK een officieel supportersbier uitbrengen waarbij we de klassieke goudgele Jupiler in helder rood kleuren, een bier dat zo rood is als de kleur van de Rode Duivels. Dit zowel voor de blikken met de Rode Duivels op als voor de gouden blikken.” De geur en de smaak van dit officiële supportersbier blijft volledig ongewijzigd dankzij een bijzondere innovatieve en 100% natuurlijke techniek die binnen AB InBev werd ontwikkeld. De rode kleur wordt verkregen via een volledig natuurlijk proces met extracten van cassis en wortel.

Waarom sommigen van deze blikjes ondanks het uitstel van het EK toch in de supermarkt te vinden zijn? Josse Peremans: “Omdat we niet meer terug konden: een deel van de blikken was al geproduceerd en onderweg naar de supermarkten en zeker nu mogen we niet aan verspilling doen door die blikken te vernietigen. Anderzijds willen we ook een signaal geven: in tijden van social distancing is het extra belangrijk om je verbonden te voelen met een team, een kleur, een land en een natie.”

We’re All Red Inside, en dat zullen we laten zien als de tijd rijp is. Maar tot dan moeten we onze solidariteit op een andere manier tonen. We moeten zorg dragen voor elkaar, en zeker voor onze meest kwetsbare medefans. Blijf daarom gewoon thuis. Want onze tijd, die komt nog. En dan schreeuwen we allemaal samen onze Rode Duivels naar de overwinning.

Karolien Cloots

Ad Interim External Communication Manager BeLux

Over Jupiler

Contact

jupiler.be