Jupiler eert barpersoneel en perfecte tapkunst met nieuwe campagne

Jupiler fans kunnen kwalitatieve bierschenkers herkennen aan kwaliteitslabel in de horeca

Er kruipt veel liefde, ambacht, knowhow en aandacht in een frisse Jupiler. Met de nieuwe campagne "Volharding in elke druppel" wil Jupiler haar kwaliteitsstandaard benadrukken.  Het Luikse biermerk groeide mede door de constante kwaliteit uit tot het meest populaire biermerk in België. Door deze campagne en het HTS kwaliteitslabel voor horecazaken wil Jupiler consumenten naar de beste kwaliteit in de Belgische pilsmarkt leiden. 

Jupiler als historische standaard voor perfecte tapkunst

Het merk Jupiler werd eind de jaren '60 groot in België door haar uitstekende kwaliteitsreputatie: een lekkere smaak, aangename geur, heldere kleur en verfrissende karakter. Het werd de opgang van wat we nu kennen als het meest populaire biermerk in België en het sterkste biermerk binnen het wereldwijde portfolio van AB InBev. "Wanneer consumenten bevraagd worden over de sterkte van Jupiler dan komen twee zaken steeds naar voor: kwaliteit en verfrissing", zegt Dimitri Van Loock, Jupiler Marketing Manager bij AB InBev. "Er is niets moeilijker dan een goede pils brouwen maar het is eveneens niet vanzelfsprekend om het bier ook op een kwalitatieve manier tot bij de consument te krijgen. Het vergt volharding, zowel van brouwer als van horeca uitbaters. Bier is immers een natuurlijk en levend product en moet dan ook met de nodige zorg behandeld worden".

Kwaliteitslabel in de horeca

Met Horeca Technical Services (HTS) beschikt AB InBev over een dienst die de horeca uitbater bijstaat in het leveren van vakmanschap en service. Immers, de consument verkiest kwaliteit en de horeca uitbater heeft er alle belang bij om hier ook sterk op in te zetten. Een kwalitatief product en goede service stimuleert immers de verkoop, verhoogt de omzet, zorgt voor tevreden klanten en zorgt voor volumestijging. Omgekeerd werd op basis van de bestaande HTS data uitgerekend dat horeca uitbaters die hun kwaliteit verwaarlozen maar liefst 11% volumeverlies lijden. 

"De werkgebieden van HTS omhelzen zowel het voorzien van een kwalitatieve tapinstallatie, het reinigen en herstellen van de diverse onderdelen, kwaliteitscontrole, het bier serveren aan de juiste temperatuur en zuiver glaswerk", zegt HTS Manager Isabelle Matterne."De horeca uitbaters kunnen bij ons intekenen op een abonnement. In ruil krijgen ze 6 à 12 keer per jaar een onderhoud en audit van hun installatie en depanneren we ook bij eventuele storingen of pannes". 

"Naast onze technische ondersteuning, geven we bij HTS ook training en opleiding om de horeca uitbaters wegwijs te maken in hoe ze zelf ook hun rol in het kwaliteitsproces kunnen spelen", zegt Isabelle Matterne. "Er zijn immers een aantal aandachtspunten die je als horeca uitbater in acht kan nemen". 

  • Na ieder leeg vat de bierleidingen met water spoelen
  • Tapkranen en vatkoppelingen regelmatig met zuiver warm water reinigen
  • Toog- en kelderinstallatie zuiver houden
  • Een aangepast en fris vatenlokaal (vaak staan de vaten immers te warm opgeslagen)
  • Een goede rotatie van het vatenbier 
  • Een goed tapritueel

Horeca uitbaters die getraind zijn door HTS, een onderhoudsabonnement hebben en deze beste praktijken ook toepassen krijgen een HTS kwaliteitscertificaat en een sticker met het kwaliteitslabel om aan de deur te bevestigen.

Nieuwe campagne "Volharding in elke druppel"

"We weten dat consumenten kwaliteit belangrijk vinden en daarom willen we met Jupiler ook de beste in klas zijn", zegt Dimitri Van Loock. "Een constante kwaliteit leveren is een kwestie van dag in dag uit hygienisch werken. Dat vraagt volharding en vakmanschap. Om die reden hebben we momenteel een nieuwe campagne lopen om deze boodschap onder de aandacht te brengen. Consumenten moeten weten dat een Jupiler café met HTS label garant staat voor de beste pilssmaak in de markt".

Een perfect getapte Jupiler:

  • Is goed afgeschuimd
  • Heeft een correcte en mooie schuimkraag
  • In een zuiver ontvet en gekoeld glas
  • Niet parelend bier
  • Correcte service

Korneel Warlop

Woordvoerder Jupiler, AB InBev

Over Jupiler

Contact

jupiler.be