Jupiler gaat in zee met het Belgische creatieve agentschap BBDO

Jupiler gaat vanaf 2019 in zee met het Belgische creatieve agentschap BBDO voor al haar marketingcampagnes. Het creatief agentschap krijgt de taak om mee te schrijven aan de merkpositioneringscampagne voor Jupiler en het succesverhaal van Jupiler 0,0% verder te zetten.  Het biermerk is opgetogen over de nieuwe samenwerking: “BBDO staat net als Jupiler voor Belgische kwaliteit, combineert een strategische visie met creativiteit en heeft al meermaals bewezen sterke campagnes te kunnen neerzetten. We kijken er naar uit om onze gezamenlijke expertise op Jupiler toe te passen,” zegt Arnaud Hanset, AB InBev Marketing Directeur Central EuropaWe zijn onwaarschijnlijk verheugd om voor een iconisch merk als Jupiler te mogen werken en samen impact te creëren,” vult Daniel Schots, partner bij BBDO, aan.   

Selectieproces

De selectie van het bureau is voor een iconisch Belgisch merk als Jupiler zeer impactvol. De voorbije maanden liet Jupiler zich daarom begeleiden door Pitch Point, een gerespecteerd bedrijf in de creatieve wereld dat er voor zorgt dat de selectie vlot en correct verloopt. Deze selectie bestond uit een uitgebreid proces, van chemistry session over creatieve uitdagingen tot workshops en na een kwalitatieve beoordeling, volgde een financiële analyse door het AB InBev procurement team. “Op die manier konden we een zo goed mogelijke selectie maken en beslissen we welk bureau het beste aansluit bij onze toekomstvisie en way of working.” Door de samenwerking met BBDO, werkt  Jupiler, de lievelingspils van de Belgen, opnieuw samen met een Belgisch marketingbureau.

 

Terug naar België

Met de keuze voor BBDO neemt Jupiler ook afscheid van het huidige bureau The Communication Company uit Breda. Dat bureau werkte mee aan een aantal spraakmakende campagnes met als kers op de taart de zeer succesvolle naamsverandering van Jupiler naar Belgium, en de bijhorende campagne WE ARE BELGIUM, naar aanleiding van de FIFA Wereldbeker in de zomer van 2018.  “We willen onze partners hartelijk danken voor de jarenlange creativiteit en zeer goede samenwerking.” Het is gebruikelijk in marketingwereld om af en toe van bureau te wisselen. “Op die manier houden we elkaar fris en komen er nog  sterkere ideeën,” klinkt het bij Jupiler. 

Over Jupiler