Jupiler #ALLINRED campagne kleurt het land rood om iedereen te verenigen achter de Rode Duivels

Europees Kampioen als kers op de taart na 25 jaar sponsorschap?

Woensdag 17 februari 2016 — Jupiler presenteert vandaag haar #ALLINRED campagne voor de Rode Duivels in aanloop naar het Europees Kampioenschap voetbal deze zomer in Frankrijk. Meer dan ooit is de huidige generatie duivels in staat om iets unieks te realiseren en dit wil Jupiler dan ook ten volle ondersteunen. Hoe? Jupiler wil heel het land verenigen en rood kleuren, als één rood blok achter de ploeg. Dit met behulp van oa. een tv-campagne, supportersmateriaal en –acties voor de horeca en unieke gadgets en promo’s voor de retail. Het grote publiek zal zich dankzij een online campagne ook volledig in het rood kunnen tooien. Iedereen klaar voor de strijd!

Alles uit de kast

Jupiler wil haar reputatie als meest populaire biermerk in België alle eer aandoen door de Rode Duivels aan te moedigen en het hele land rood te kleuren. Jupiler zet daarvoor de grote middelen in. Ten eerste zal een tv-spot met de Rode Duivels van maart tot juli op tv en in de cinema te zien zijn. In deze reclame-advertentie geven tal van Rode Duivels het goede voorbeeld door elk in het rood geschilderd, klaar te staan voor de strijd op het EK (meer info en beeldmateriaal in bijlage). Zo willen ze de supporters inspireren om mee te leven tijdens meeslepende en spannende wedstrijden. Naast advertenties online en in gedrukte media zullen de beelden van de campagne eveneens in het straatbeeld en op trams in de grote steden te zien zijn.

De campagne zal overigens ook niet onopgemerkt voorbij gaan in supermarkten en cafés. De Jupiler-producten worden aangeboden in unieke verpakkingen met de afbeeldingen van de spelers, zodat de verzamelaars van Rode Duivels-memorabilia reikhalzend kunnen uitkijken naar de zomer. Jupiler zal ook tal van gadgets aanbieden in de supermarkten, waarbij de unieke omkeerbare cape – half cape, half tricolore vlag – een absolute topper wordt. Cafés zullen omgetoverd worden in kolkende supporter-arena’s en kunnen acties op maat van hun cliënteel aanbieden. Zo komt er o.a. een bierviltjeswedstrijd waardoor de winnende cafégangers zich nog mooier kunnen uitdossen met originele Rode Duivelsgadgets.

Rood Atomium

Om de Jupiler #ALLINRED campagne af te trappen bekent zelfs ons belangrijkste nationale monument kleur: het Atomium zal vannacht rood kleuren met het opschrift #ALLINRED. Wie er nog aan zou twijfelen: Jupiler wil zowel in de aanloop van als tijdens het EK prominent aanwezig zijn om heel ons land als één rode stam te verenigen achter de nationale ploeg.

Geen enkel merk wekt zo’n grote associatie op met de Rode Duivels als Jupiler. De Rode Duivels zijn nummer 1 in de wereld, Jupiler nummer 1 in België. Samen zijn we trots om vaandeldrager te zijn van ons land. Onze campagne omhelst zowel de caféganger, de thuissupporter als het grote publiek dat terug massaal achter de ploeg zal staan.

— Sven Meeuwissen, Jupiler Marketing Manager

We willen alle Belgen in onze Jupiler-stam opnemen om samen als één rode gloed onze duivels naar de overwinning te stuwen. Eendracht maakt macht, en dus willen we iedereen verenigen rond iets wat we allemaal delen: onze liefde voor voetbal en onze trots op deze geweldige ambassadeurs voor ons land.

— Sven Meeuwissen, Jupiler Marketing Manager

Via een online campagne zullen diverse tools aan het grote publiek aangeboden worden om dat rode gevoel op te roepen en te verspreiden. Zo komt er een downloadbare #ALLINREDcoverfoto voor gebruik op sociale media. Via de Jupiler Facepainter zal je naar analogie met het campagnebeeld ook een profielfoto van jezelf kunnen inladen en deze bewerken door verfstrepen op je gezicht aan te brengen. De Jupiler-fan kan zich dan volledig één voelen met de Rode Duivels.

25 jaar partnership met de KBVB

De sterke connectie tussen Jupiler en de Rode Duivels is niet alleen vertrouwd maar ook nog eens jarig. Dit jaar is Jupiler namelijk exact 25 jaar een vaste partner van de Koninklijke Belgische Voetbalbond.

Niet alleen in de sportwereld maar ook daarbuiten is een relatie van 25 jaar een zeldzaamheid. In goede en kwade dagen stonden we zij aan zij om het Belgische nationale elftal verder vorm te geven tot de succesploeg die het nu is. De Rode Duivels zijn uitgegroeid tot een uithangbord van ons voetbal en zelfs van ons land. De maatschappelijke impact van voetbal gekoppeld aan de inspiratie die de Rode Duivels dagdagelijks geven aan jeugdspelers, trainers en begeleiders is iets wat we verder moeten ondersteunen en koesteren.

— Filip Van Doorslaer, Director Marketing & Events bij de KBVB