Brugse Superdry en Jupiler 0.0% gaan samen voor verantwoord alcoholverbruik

Etalage kledingketen in januari en februari in teken van Jupiler 0.0%

Vanaf vandaag staat de etalage van de Superdry winkel in de Zuidzandstraat in Brugge in het teken van het alcoholvrije bier Jupiler 0.0%. “Het is de eerste keer dat we samenwerken om zo aandacht te vragen voor verantwoord alcoholgebruik,” zeggen Laurence Doucet van het Britse kledingmerk Superdry en Maurane Temot van het biermerk Jupiler 0.0%. Januari en februari zijn traditioneel de maand van goede voornemens en minder alcoholconsumpties. We willen dat 0,0% een echte keuze is en niet gewoon een alternatief in die maanden. Daarom organiseren we campagnes zoals deze die 0.0% een heel jaar door attractiever maken voor bierliefhebbers,” vult Temot van Jupiler 0.0% aan. Tijdens januari en februari loopt de actie afwisselend in 24 Superdry winkels in België. In Brugge loopt ze nog tot en met 3 februari.

Voor Jupiler 0.0% past deze samenwerking binnen de AB InBev doelstelling om wereldwijd tegen 2025 een vijfde van het totale wereldwijde biervolume uit alcoholvrije en –arme bieren te laten bestaan. “Een verantwoorde keuze van de consument start met een groot aanbod aan alcoholarme of –vrije bieren. Wij zijn er immers van overtuigd dat er voor alles een gepast moment is. Door bieren aan te bieden voor verschillende belevenissen, bezorgen we de mensen én een fijne tijd  én zorgen we ervoor dat ze deze op een verantwoorde manier kunnen beleven. Het is alvast hoopvol te merken dat vooral jong volwassenen meer open staan voor de laag- en non-alcoholhoudende bieren. Als leider in de biersector zien we het dan ook als onze morele rol om een voortrekkersrol te spelen om deze bieren groot te maken in België,” vult Maurane Temot van Jupiler 0.0% aan.

Woordspel

Wist je dat Superdry haar naam ontleent aan een Japanse bierstijl? Het Britse kledingmerk wil haar consumenten informeren over verantwoord drinken.  Ze spelen ook op het woordspel tussen Superdry en “Dry January”, een maand waarin in Angelsaksische landen traditioneel minder alcohol gedronken wordt. Ook in februari zullen enkele vitrines gedecoreerd blijven met Jupiler 0.0%. “We grijpen dit aan om onze visie op verantwoord drinken mee te geven. Samen engageren we ons voor verantwoord alcoholgebruik," klinkt het gezamenlijk. De actie, die gepaard gaat met het uitdelen van degustatieblikjes Jupiler 0.0%, vindt in 24 Belgische Superdry winkels plaats.

Contacteer ons
Laure Stuyck Manager external communication BeLux , AB Inbev
Laure Stuyck Manager external communication BeLux , AB Inbev